Головна » Статті » Мої статті

Рекомендації вчителям суспільствознавчих дисциплін з патріотичного виховання
Рекомендації вчителям суспільствознавчих дисциплін


Виховним потенціалом для організації ефективного патріотичного виховання на уроках суспільствознавчих дисциплін у вирішенні стратегічних суспільних завдань (підготовки учнів як майбутніх громадян вільного демократичного суспільства та патріотів своєї країни) є таке:
 громадянознавчий зміст (політичні, правові знання, знання основних соціально-економічних процесів у суспільстві, основних історичних і культурних досягнень України і світової цивілізації тощо);
 виховні можливості уроків історії, на яких відбувається формування базових цінностей громадянського суспільства, утверджується діяльнісний аспект навчально-виховного процесу;
 активні та інтерактивні методики, що сприяють формуванню навчальних і громадянських умінь і навичок учнів, умінь і ціннісних орієнтацій учнів як патріотів своєї Батьківщини.
Для цілісної реалізації мети та завдань патріотичного виховання учнів рекомендуємо вчителям суспільствознавчих дисциплін спрямовувати організацію навчально-виховної діяльності школярів на таке:
– забезпечення максимального використання виховного потенціалу шкільного курсу історії через персоналізацію навчальних курсів, вивчення історії повсякденності народів України;
– організацію краєзнавчої пошуково-дослідницької роботи для забезпечення духовної єдності поколінь, прищеплення кращих моральних чеснот української нації (працелюбності, прагнення до свободи та справедливості, готовності до захисту Батьківщини);
– оновлення матеріалів учнівських пошуково-дослідницьких експедицій, експозицій шкільних музеїв;
– підготовку учнівської молоді для участі в обласних і районних (міських) заходах з відзначення 70-річчя визволення України від нацистських загарбників, 70-річчя завершення Великої Вітчизняної та Другої світової воєн (особливу увагу рекомендуємо звернути на розкриття подвигу українського народу в тилу).
Здійснюючи патріотичне виховання на уроках суспільствознавчих дисциплін, учитель має формулювати виховну мету уроку максимально конкретно й зрозуміло. Для цього доцільно використовувати такі дієслова:
 викликати почуття захоплення, гордості, відповідальності, співчуття радості, поваги, презирства тощо;
 виховувати патріотизм, гуманність, почуття національної гідності, працелюбність, незалежність, об’єктивність, рішучість, цілеспрямованість, сміливість;
 виявити ціннісні орієнтації;
 мотивувати патріотично-громадянські вчинки;
 вивчити положення, принципи, норми;
 схарактеризувати історичні умови, ідеї, погляди;
 підвести до висновку, розуміння важливості, цінності;
 формувати погляди, свідомість;
 розкрити роль, спрямованість;
 сприяти вихованню патріотизму.
Формулювати виховну мету уроку історії слід з дотриманням таких методичних принципів:
 ураховувати мотивацію учнів під час постановки виховних цілей і завдань;
 ураховувати вікові й індивідуальні особливості учнів, рівень їх вихованості;
 виокремлювати виховну домінанту уроку історії та шляхи її досягнення на уроці;
 коригувати виховні цілі та завдання в ході проведення уроку;
 формувати в учнів потребу в самовихованні, постановці мети самовиховання, визначення шляхів її досягнення;
 здійснювати контрольно-аналітичний аналіз своєї діяльності та діяльності учнів, виходячи із постановки виховної мети уроку та результатів її досягнення.
Для того щоб спрямувати хід уроку у напрямі патріотичного виховання учнів, ми пропонуємо вчителям суспільствознавчих дисциплін дотримуватися такого загального алгоритму діяльності:
– проаналізувати навчальну програму і знайти теми, питання, поняття, які мають патріотично-громадянознавчий характер, розкривають певні аспекти проблем патріотично виховання;
– сформулювати ключові проблемні питання патріотично-громадянознавчого змісту, навколо яких можна організувати обговорення на уроці;
– сформулювати завдання уроку (результати, які очікує отримати вчитель) з патріотичного виховання та вирішити, якими методами краще скористатись у цьому випадку. Підготувати фрагмент уроку та апробувати його на практиці.
Категорія: Мої статті | Додав: Irina171717 (23.11.2014)
Переглядів: 632 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Меню сайту
Форма входу
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 221