Головна » Статті » Мої статті |
Рекомендації вчителям природничо-математичних дисциплін з патріотичного виховання
Рекомендації вчителям природничо-математичних дисциплін Природничо-математичні дисципліни мають потужний гуманітарний потенціал, який варто використовувати в патріотичному вихованні учнів. Він полягає у: висвітленні історії фундаментальних наук, життєдіяльності їх творців, внеску українських науковців і винахідників у розвиток цивілізації; використанні методів навчання (спостереження, вимірювання, експеримент), які сприяють формуванню в учнів громадянських позицій, людських якостей, критично-аналітичного та технічного мислення. Рекомендуємо такі напрями роботи щодо патріотичного виховання: 1. Організація зустрічей із педагогами – учасниками АТО. 2. Розкриття ролі фундаментальних наук у забезпеченні стабільного розвитку держави, її конкурентоспроможності й обороноздатності. 3. Використання ціннісного потенціалу громадянських і моральних якостей учених-природничників, математиків і кібернетиків для виховання в учнівської молоді патріотичного ставлення до своєї держави, народу. 4. Розкриття внеску українських учених-природничників і математиків у розвиток світової науки. 5. Розкриття внеску українських учених-кібернетиків у розвиток світової ІТ-галузі. 6. Ознайомлення учнів із діяльністю та досягненнями наукових установ, підприємств України. 7. Систематичне інформування учнів про участь українських науковців у сучасних дослідженнях, розроленнях нових технологій тощо. 8. Організація екскурсій (реальних і віртуальних) на підприємства, до науково-дослідних установ, мальовничих куточків, заповідних територій Миколаївщинита України. 9. Розв’язування та складання учнями задач (розрахункових, якісних, експериментальних) з історичними матеріалами. 10. Розроблення уроків і позакласних заходів у рамках обласного методичного проекту «Математична подорож стежинами Миколаївського краю». 11. Оновлення демонстраційних матеріалів до навчальних занять сучасними фактами (фото-, відео-; Вікі-, статичні дані). 12. Формування практичних навичок і вмінь учителів та учнів з надання першої медичної допомоги в нестандартних ситуаціях. 13. Розроблення учнівських проектів із використання в польових умовах таких практичних життєвих порад учасників АТО, як: здобування вогню; знезараження питної води; захист від укусів комах і тварин; особливості зберігання харчових продуктів; методи нейтралізації шкідливих хімічних речовин. 13.Пошук технологій захисту військового одягу від дії шкідливих речовин. 14. Організація пошукової самостійної роботи учнів в архівах, музеях. 15. Використання патріотичних висловів вітчизняних учених та зарубіжних про українських науковців та винахідників. 16. Відзначення ювілейних дат: від дня народження українського вченого; від дня заснування наукової теорії або винаходу українського вченого. 17. Вивчення пам’яток природи в історії рідного краю та України. 18.Участь вихованців ДНЗ та учнів ЗНЗ у діючому обласному екологічному проекті «Приєднайся до Дня довкілля – посади калину» (на відзначення 200-річчя від дня народження Тараса Шевченка): флеш-моб «Приєднайся до Дня довкілля – посади калину» (ІІ етап); створення «зелених класів» у рамках обласного проекту. 19. Виховання дбайливого, господарського ставлення до природи рідного краю в системі екологічної освіти. 20. Застосування українознавчого матеріалу, пов’язаного з народними традиціями, звичаями, народною медициною, національною етнічною обрядовістю, народним агрокалендарем. 21. Забезпечення наступності поколінь через участь вчителів та учнів в обласному навчальному проекті «Ланцюг поколінь». | |
Переглядів: 782 | Коментарі: 1 | |
Всього коментарів: 1 | ||
| ||