Головна » Файли » 2012-2013

Модель роботи школи
[ Викачати з сервера (208.3 Kb) ] 03.10.2012, 19:44




























 

 

 

 

 



 

 

 

 

 

       «Місія нової школи полягає в тому , щоб
допомогти кожній молодій людині усвідомити сенс свого життя, ... оволодіти
унікальними константами  життєвого світу,
...визначити орієнтири в її розвитку , систему смисложиттєвих координат, в яких
вона може існувати. Які домінанти людини, такий і її домінантний образ світу,
таке щастя і нещастя, таке її обличчя для інших 
людей.»

 
 

 

Компетентісно
спрямована діяльність школи :

·       
Вивчення провідних цінностей учнів,

·      

 
Формування ключових особистісних компетенцій,

·       
Створення системи різнобічної підготовки
вчителя.

 
 

 

 

Освіта ХХІ століття – це освіта, основою
якої є розвиваюча , культурно-творча домінанта, виховання особистості здатної
до самоосвіти та саморозвитку, яка вміє застосовувати здобуті знання, критично
мислити, опрацьовувати різноманітну інформацію, приймати рішення і нести
відповідальність за їх результати, прагне удосконалити власне життя і життя
своєї держави.

Новобузька ЗОШ І-Ш ступенів  №1 – це
загальноосвітній навчальний заклад, що орієнтується на створення творчої
особистості – випускника, формування особистісних якостей та мінімального  досвіду 
компетентної діяльності учня – 
громадянина України  шляхом
надання  учням умов для всебічного
розвитку, формування творчих умінь, отримання фундаментальної середньої освіти
відповідно до державних освітніх стандартів, а також поглибленого вивчення
предметів математичного та філологічного 
циклів. Питання формування основного набору найзагальніших понять, які
мають бути  деталізовані в комплекс
знань, умінь, навичок та відносин , тобто ключових компетентностей школярів
вимагає серйозного науково-методичного підходу, який може забезпечити робота
педагогічного колективу над реалізацією науково-методичної проблеми «Формування і вдосконалення ключових
компетенцій учасників навчально-виховного процесу як умова успішної
самореалізації особистості »

Аналізуючи подальшу долю випускників,
маємо непоодинокі факти того, що не завжди учні, які були успішні в школі,
займають лідуюче місце в житті. Це залежить від суб’єктивних і об’єктивних
причин, але незаперечним є те, що школа, крім відповідного Державним стандартам
та програмовим вимогам багажу знань, повинна сформувати і виховати особистості
, здатні приймати правильні рішення в нестандартних ситуаціях, аналізувати власну
діяльність, бути адаптованими  до
соціального середовища.

Тому, при моделюванні діяльності нашої
школи, де навчально – виховний  процес
спрямований на забезпечення формування ключових компетенцій учнів, були
враховані умови :

-                         
організаційно-педагогічні ( сприятливий
мікроклімат в колективі, педагогічна підтримка і захист кожного учня,
естетизація освітнього середовища, збереження і зміцнення здоров’я учнів),

-                         
психолого-педагогічні ( особистісно –
зорієнтований процес навчання і виховання, розвиток природних здібностей, нахилів
, талантів учнів, позитивний соціальний статус учня серед ровесників,
формування у учнів навичок самопізнання, саморегулювання , самовизначення,
самовиховання),

-                         
 культурно – виховні ( культурні та історичні традиції
навчального закладу, виховання загальнолюдських цінностей, виховання почуття
національної гордості і самосвідомості, виховання навичок правильного життєвого
вибору).

 

Пріоритетні  напрямки діяльності школи :

-     забезпечення інтелектуальної, моральної і
психологічної готовності всіх учнів для здобуття загальної середньої освіти та
продовження навчання у вищих навчальних закладах Ш-ІУ рівнів акредитації;

-     організація навчально – виховного
процесу  в умовах особистісно –
зорієнтованої системи навчання і виховання ;

-     досягнення якісно нового рівня у вивченні базових
навчальних дисциплін , профільного вивчення математики, 
української мови, на основі творчого використання передових педагогічних
технологій, досягнень педагогічної науки та передового досвіду
вчителів-новаторів;

-   підвищення
педагогічної культури вчителя, його професійної компетенції ;

-  
створення умов для забезпечення і
реалізації конституційних вимог щодо здобуття повної загальної середньої освіти
та забезпечення запитів дітей;

-  
 формування компетенцій учням шляхом створення
системи гурткової роботи ;

-  
організація самоврядування в школі;

-  
упровадження інноваційних технологій
ефективного керівництва розвитком навчального закладу.

 

Навчання в початковій та основній школі реалізовує завдання діагностики і
розвитку нахилів, здібностей учнів, здійснення допрофільної  підготовки. Старша школа – це час, коли перед
учнем стає питання майбутнього життєвого вибору.  Компетенції, які формуються в освіті,
орієнтовані на розвиток сб’єкту та пов’язані з культурою мислення особистості,
її затністю до роздумів, самоспостереження, самоаналізу, самостійності та
відповідальності за свої рішення , дії. Вони поєднані з духовно-моральними ,
ціннісними установками особистості і не залежать від сфери їх застосування.
Тому колектив школи , впроваджуючи програму компетентісно – орієнтованого
підходу до навчально – виховного процесу щодо формування ключових
компетентостей, створив систему навчання і виховання, що ґрунтується  на утвердженні свободи особистості, традиціях
навчального закладу ( схема 1).

 

Модель формування ключових компетенцій
складається з трьох основних компонентів :

-                         
Організаційно – функціональний компонент

-                         
Шляхи формування ключових компетентостей
учнів   ( змістовий компонент)

-                         
Оціночно-результативний компонент

Організаційно – функціональний компонент діяльності школи щодо формування
ключових компетенцій учнів передбачає упровадження інноваційних технологій
ефективного керівництва розвитком навчального закладу, співпрацю з батьківським
комітетом і Радою школи при визначенні пріоритетних напрямків діяльності школи.

Шляхи  формування ключових компетентостей учнів   (
змістовий компонент моделі школи ) 
включають :

-                         
Урок – основна форма навчання ,

-                         
Профільне навчання ( математичний профіль
та профіль української філології) , як наслідок впровадження математичного
профілю – співпраця з Миколаївським державним аграрним  університетом ,

-                         
Індивідуальна і групова робота з учнями
,

-                         
Участь у олімпіадах з базових дисциплін
,

-                         
Робота факультативів, курсів за вибором
,

-                         
Робота в мережі Інтернет ,

-                         
Участь у конкурсах, оглядах, виставках ,

-                         
Участь у роботі позашкільних об’єднань ,

-                         
Участь у самоврядування – діяльність
шкільної ДЮО  «Лідер».

Особливе місце у
формуванні компетенцій учнів займає їх участь у роботі шкільних гуртків

-                         
Молодіжний театр «ДІКТАС»

-                         
Хореографічний колектив «Фортуна»

-                         
Шкільна газета «Квасолька»

-                         
Фольклорний колектив «Калина»

-                         
Етнографічний музей «Світлиця»

-                         
Військово-патріотичний клуб «Джура»

-                         
Музей бойової слави

-                         
Клуб «Пошук»

-                         
Спортивні секції : баскетбол, волейбол,  теніс, туристичний, футбол

-                         
Наукова спілка учнів «Інтелект» :
предметні секції , секція учнів початкової школи ,клуб «Закон і ми»

 

Традиції школи – це те, що об’єднує колектив , цілісний комплекс заходів,
що допомагає розкрити індивідуальність кожного школяра, забезпечити духовні
засади роботи  педагогічного колективу.
День знань, туристичні походи, День народження школи, новорічні свята, День
українського козацтва, спортивні змагання, Свято нагородження кращих учнів шкли
– переможців олімпіад, спортивних змагань, трудові акції, години спілкування
традиційно збирають всіх разом – учнів, вчителів, батьків. Завжди тут працює атмосфера
доброзичливості, довіри, почуття єдності, духовності, що є позитивним підґрунтям
формування ключових життєвих компетенцій.

На етапі оціночно-результативного 
компоненту моделі школи щодо формування компетентної особистості учня відбувається
аналіз та корекція змісту і технологій навчання , оцінка результатів
профільного навчання. За підсумками роботи школи кращі учні мають право бути
представленими на Дошці  Пошани школи
«Обличчя нової України» , «Наша надія», Дошці Пошани кращих спортсменів школи
«Спортивний зорепад». Щорічно кращі випускники школи вносяться до  Книги Пошани «У кожній дитині - Сонце»

Говорячи про випускника – компетентну особистість, педагогічний колектив
уявляє собі  духовно і фізично досконалу
особистість, здатну до творчості, самовибору , самоорганізації, самоуправління,
особистості сміливої, наполегливої, цілеспрямованої ( схема 2).

Перед школою сьогодні стоїть ще багато завдань і питань : наступності
розвитку школярів різних вікових груп, підготовка учительських кадрів для
роботи в умовах компетентісно –зорієнтованого підходу, удосконалення
навчального плану  і плану роботи школи з
орієнтацією на компетентісно сформовану особистість , упевнену в собі і готову
до головного екзамену – життя.

 

 

Категорія: 2012-2013 | Додав: Наталія111
Переглядів: 989 | Завантажень: 161 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Меню сайту
Форма входу
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 221