Головна » Статті » Мої статті

Рекомендації директорам ЗНЗ з патріотичного виховання
Рекомендації директорам ЗНЗ

Спираючись на Концепцію національно-патріотичного виховання молоді, поради МОНУ, рекомендації інструктивно-методичних листів, забезпечити викладання курсів «Етика» – у 5–6-х класах, «Живи за правилами» – у 7–х класах, «Практичне право» – у 8–х класах, «Громадянська освіта», «Ми – громадяни України» (8–11 класи) за рахунок варіативного компоненту навчальних планів.
Основними напрямами роботи з патріотичного виховання в ЗНЗ
можуть стати такі:
- сприяння участі педагогічних кадрів та учнівської молоді у заходах громадянського та патріотичного спрямування державного, обласного, місцевого рівнів;
- створення умов для успішного розвитку учнівського самоврядування та перетворення навчальних закладів у зразок демократичного правового простору;
- організація пересувної виставки дитячого малюнку в ЗНЗ
району (міста) «У світ мистецтва – від рідного порогу!»;
- організація зустрічі учнів із художниками МООНСХ України – лауреатами Держаної премії імені Тараса Шевченка, заслуженими художниками України;
- ознайомлення вчителів і учнів ЗНЗ з творчістю миколаївських митців, майстрів народного та декоративно-прикладного, музичного, театрального мистецтва на сайті МОІППО в розділі «Мистецтво Миколаївщини», «Миколаївщина мистецька», «Мистецький форум», «Миколаївщина музична», «Миколаївщина театральна» тощо;
- організація творчих зустрічей із композиторами, виконавцями, лауреатами обласних, всеукраїнських, міжнародних вокальних, інструментальних конкурсів;
- створення на сайті ЗНЗ рубрику «Патріотичне виховання юного покоління» з матеріалами: план заходів щодо вдосконалення роботи з патріотичного виховання, нормативно-правове забезпечення, методичні рекомендації, методичні матеріали, фото- та відеоматеріали тощо;
- проведення тематичних екскурсій та лекцій на базі музеїв освітніх закладів;
- продовження пошуково-дослідницької діяльності учнів і вчителів ЗНЗ області в рамках Всеукраїнського культурологічно-виховного проекту «Десять визначних місць України»;
- поповнення музеїв ЗНЗ матеріалами про Героїв Небесної сотні, продовження реалізації проектів (збирання матеріалів про Революцію гідності, про загиблих на Майдані, у збройних сутичках на сході України);
- проведення патріотичних флеш-мобів, годин спілкування для учнів ЗНЗ і ПНЗ області: «Що для мене Батьківщина?», «Майбутнє України в наших руках», «Українські вчені, письменники, політики – гордість нації», «Любов до батьків, сім’ї і роду – це любов до країни і народу», «Наші сусіди: культурно-економічні зв’язки країн»;
- проведення шкільного турніру юних знавців мистецького краєзнавства;
- проведення шкільного конкурсу-огляду «Маленькі козачата»;
- проведення шкільного конкурсу-свята козацької пісні;
- видання буклетів, присвячених видатним особистостям Миколаївщини;
- проведення зустрічей із ветеранами ВВв, воїнами-афганцями, учасниками АТО;
- проведення шкільних виховних справ щодо відзначення у 2014/2015 навчальному році таких пам’ятних і ювілейних дат:
• День української писемності та мови (9 листопада);
• День пам’яті жертв голодомору та політичних репресій. Акція
«Запали свічку» (22 листопада);
• Міжнародний день прав людини (10 грудня);
• річницю Євромайдану та Революції гідності (лютий);
• День Героїв (третя неділя травня).
Викладати предмет «Захист Вітчизни», починаючи з 8-ого класу та збільшити потижневе навантаження: 8 – 9 клас – 1,5 год; 10 клас – 2 год, замість 1,5 год; 11 клас – 2 год, замість 1,5 год.
Обов’язковим є проведення навчально-польових зборів на територіях військових частин.
Спрямувати методичну роботу в ЗНЗ на підготовку педагогів до патріотичного виховання учнів, зокрема створення умов і мотивування до реалізації таких форм роботи:
 інформаційно-масові (дискусії, диспути, конференції, «філософський стіл», «відкрита кафедра», інтелектуальні аукціони, ринги, вікторини, вечори, подорожі до джерел рідної культури, історії держави і права, «жива газета», створення книг та альманахів, виховні години тощо);
 діяльнісно-практичні (творчі групи, осередки, екскурсії, свята, театр-експромт, ігри-драматизації, огляди-конкурси, олімпіади тощо);
 інтегративні (шкільні клуби, фестивалі, асамблеї, гуртки тощо);
 діалогічні (бесіда, міжрольове спілкування тощо);
 індивідуальні (доручення, творчі завдання, звіти, індивідуальна робота тощо);
 наочні (шкільні музеї, кімнати, зали, галереї, виставки дитячої творчості, книжкові виставки, тематичні стенди тощо).
Категорія: Мої статті | Додав: Irina171717 (23.11.2014)
Переглядів: 546 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Меню сайту
Форма входу
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 221